Studium
Do školy jsem chodil na ZŠ Komenského I ve Zlíně do třídy IX.C. I po absolutoriu se stále kamarádím zejména s Davidem Mořinglem a Markem Geržou. Mými oblíbenými předměty na ZŠ byly Z, D a RJ. Na konci června 2016 se naše cesty rozdělily. Od školního roku 2016/17 jsem navštěvoval Gymnázium Zlín-Lesní čtvrť. Oblíbil jsem si především španělský jazyk, dějepis, zeměpis, a v neposlední řadě také semináře-tj. Historické souvislosti, Seminář z AJ-(FCE) examinační II, Seminář ze zeměpisu a Cvičení ze španělského jazyka. Po čtyřech letech strávených v naší třídě jsem přesvědčen o tom, že jsme byli skvělý kolektiv (podstatně lepší než na ZŠ), protože jsme se všichni vzájemně bavili, když někdo potřeboval pomoct, každý mu rád poradil nebo pomohl a hned na adaptačním kurzu v 1. ročníku jsme se navzájem přesvědčili, že se na sebe můžeme spolehnout. Opravdu jsem moc rád, že jsem se octl právě v této třídě a doufám, že i po maturitě se budeme nadále setkávat jako abiturienti. Na jaře 2020 jsem maturoval z těchto pěti předmětů - český jazyk a španělský jazyk ve společné státní části a v profilové školní části pak ze zeměpisu, dějepisu a anglického jazyka, ten jsem si nahradil zkouškou FCE. Maturoval jsem tedy v pravém slova smyslu jen ze čtyř předmětů.
Bakalářské studium na Univerzitě Palackého mne vcelku bavilo. Jak studium historie, tak i španělštiny bylo velmi zajímavé, nicméně vzhledem k mým dvěma oborům byla zvláště první zkoušková období dost časově náročná, ale nakonec se vše dalo víceméně v pohodě zvládnout. Nakonec se ukázalo, že se není ani třeba příliš stresovat ohledně bakalářské práce nebo státních závěrečných zkoušek, protože naštěstí vše nějakým způsobem dobře dopadlo. Jsem rád, že budu pokračovat ve studiu jen se Španělskou filologií, neboť v rámci bakalářského dvouoboru jsem na "španělštině" absolvoval v podstatě jen povinné předměty, a byl jsem tak svým způsobem ochuzen o různé zajímavé předměty. Navíc díky tomu, že je nás na oboru poměrně málo, se všichni velmi dobře známe (narozdíl od historie). Jen trochu lituji, že mě nenapadlo se při podávání přihlášek na bakalářské studium ucházet i o kombinaci španělské a portugalské filologie, kterou studuje několik kolegyň, a zvláště prezentace jedné z nich o rozdílech mezi španělštinou a portugalštinou v jednom předmětu mě natolik nadchla, že bych rád absolvoval alespoň nějaký volitelný předmět zaměřující se na základy portugalštiny. Jinak studium Španělské filologie každému doporučuji, neboť zde vyučující vytváří velmi pozitivní až rodinnou atmosféru a pořádají velké množství různých akcí.